Pentru o mare parte dintre noi, Optimizare SEO este un taram ambiguu, al informatiilor eronate si al sfaturilor contradictorii. SEO = Search Engine Optimization / Optimizarea pentru Motorul de Cautare, este un proces de perfectionare a vizibilitatii siteurilor web in ordinea rezultatelor motoarelor de cautare. Concret, scopul Optimizare SEO este o mai buna pozitionare a site-ului tau in rezultatele Google.

Studiile arata ca rezultatele din prima pagina primesc pana la 71.33% din totalul vizitatorilor, locul 1 din Google primind 33% din toate accesarile. SEO a devenit astfel echivalentul succesului unei afaceri, chiar si al celor dedicate exclusiv mediului offline. O gluma spune ca „Cel mai bun loc de a ascunde o crima este pagina 2 din Google”.

click-uri google

De ce trebuie sa ai atentie sporita asupra informatiilor SEO primite? De ce trebuie sa te gandesti de 2 ori inainte de a iti alege o firma care iti va efectua Optimizare SEO? In Romania, lunar sunt efectuate in medie 3000 de cautari „Optimizare SEO” pe Google. Asta inseamna 3000 de potentiali clienti pentru firmele ce efectueaza SEO, care de altfel nu este un serviciu deloc ieftin – preturile lunare se pot invarti in jurul sumei de 300 Euro. Astfel, cererea fiind enorma, au aparut numeroase firme ce efectueaza SEO. Problema este ca multi dintre cei ce ofera servicii SEO profita de lipsa de informare a clientilor si de confuzia generala asupra tehnicii de promovare prin Optimizare SEO. Astfel, nu trebuie sa ne mire calitatea precara a multora ce presteaza SEO in Romania. Nu mare ne-a fost mirarea cand multi dintre clientii nostri se plangeau de rezultatele slabe SEO din parteneriatele lor vechi cu alte firme. Ba mai mult, am ajuns la concluzia ca acestia au platit pentru un serviciu pe care nici nu l-au inteles.

cautari optimizare seo

SEO se imparte in doua categorii:
  • – On Page Search Engine Optimization
  • – Off Page Search Engine Optimization

On-Page SEO este procesul de optimizare ce are loc chiar pe pagina ta (site web/ magazin online/ blog). Una dintre cele mai populare metode prin care motoarele de cautare sorteaza rezultatele este prin analiza informatiei si a cuvintelor cheie din pagina indexata, oferind o nota de relevanta. Cu cat informatia este mai unica si bine redactata, cu cat cuvintele si frazele cheie sunt mai bine folosite in pagina, cu atat va creste nota de relevanta a paginii.

On-Page SEO nu se rezuma doar la optimizarea cuvintelor si a frazelor cheie. In aceasta categorie intra si:

  • 1. optimizarea codului sursa, eliminand toate erorile conform standardelor impuse de W3C
  • 2. optimizarea vitezei de incarcare a paginii
  • 3. implementarea unui design responsive (site accesibil atat de pe mobil cat si pc)
  • 4. optimizarea etichetelor heading (h1-h6) si al paragrafelor
  • 5. implementarea etichetelor meta (meta taguri)
  • 6. implementarea etichetelor og (folosite de Facebook)
  • 7. optimizarea structurii design-ului si a plasamentului informatiilor
  • 8. optimizarea lizibilitatii font-ului folosit

Off-Page SEO se refera la informatiile, frazele si cuvintele cheie regasite pe alte site-uri cu trimitere catre site-ul tau. Motoarele de cautare acorda o nota de relevanta pentru site-ul tau in functie de informatiile gasite pe alte pagini. Cu cat aceste pagini sunt mai relevante pentru afacerea ta, cu atat rank-ul site-ului tau va fi mai mare. Spre exemplu, in cazul SCDesign – un link pe site-ul Microsoft cu trimitere catre noi ar avea un impact considerabil mai mare, decat un link de pe un blog de fashion.

Intre tehnicile Off-Page SEO regasim si:

  • 9. intretinerea si dezvoltarea paginilor sociale. Facebook, Instagram, Pinterest, LinkedIn, Twitter – toate pot avea impact pozitiv pentru afacerea ta
  • 10. local SEO – este important sa iti informezi clientii unde este pozitionata afacerea ta. Foloseste Google My Business pentru a te face vizibil pe harta

Sper ca v-ati facut o idee cat mai completa asupra universului SEO. Este important de tinut minte ca aceasta nu este singura metoda puternia de marketing. Pentru dezvoltarea unei afaceri puteti oricand apela si la campaniile de PPC – Google Adwords si Facebook Ads fiind lideri pe piata.

Daca ai intrebari suplimentare, nu ezista sa ne lasi un mesaj! Echipa noastra iti va raspunde cu placere in cel mai scurt timp!

Lasa un comentariu

Your email address will not be published. Required fields are marked *